Suomen Merimiesunioni logo
Turvaposti
Jäsenpalvelu
Näytä alasivut

28.8.2018

Merenkulun työterveysyhtiö Maresan verkostoituu

Neljä kotimaista lääkäripalveluyritystä aloittavat yhteistyön - Turkuun syksyllä yhteinen vastaanotto, jossa panostetaan asiakaskokemukseen

Merenkulkijoita palveleva työterveyshuollon yhtiö Maresan, lääkärikeskus Aava, PlusTerveys Hammaslääkärit, Pikkujätti lasten ja nuorten lääkäriasema verkostoituvat ja käynnistävät yhteistyön avaamalla yhteisen toimipisteen Turkuun. Terveyspoukamaksi nimetyssä toimipisteessä tullaan panostamaan lääkärissä ja hammaslääkärissä käynnin stressiä ja pelkoja vähentävään asiakaskokemukseen.

Neljä täysin kotimaista lääkäri- ja hammaslääkäripalveluita tarjoavaa yritystä ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on luoda yhdessä asiakkaille inhimillinen ja lääkärissä käynnin stressiä poistava asiakaskokemus. Ensimmäinen yhteinen vastaanotto, Terveyspoukama, avataan Turkuun Kupittaalle ensivuoden alussa.

Verkoston toimijat ovat mukana tarjoamalla asiakkaille omalta osa-alueeltaan terveyspalveluiden erityisosaamista. Pikkujätti lasten ja nuorten lääkäriasema on lapsiin ja nuoriin keskittynyt yksityinen erikoislääkäriasema. PlusTerveys on hammaslääkäripalveluiden kehittämisen uran uurtaja Suomessa, ja panostaa yksilölliseen ja kokonaisvaltaiseen suun hoitoon. Lääkärikeskus Aava on vahva työterveyshuollon toimija ja digitaalisten työterveyspalveluiden kehittäjä. Merenkulkuun ja varustamoalaan erikoistunut Maresan puolestaan on merimieslääkäripalveluiden ja työterveyshuollon erikoisosaaja omalla alallaan.

Verkostoitumisen taustalla yhteinen arvopohja ja halu kehittää asiakaskokemusta

Merenkulussa työkyvyttömyysriski on suuri. Vaikuttavalla työterveyshuollolla on tärkeä rooli työkyvyttömyysriskin ja työkyvyn heikentymisen ehkäisemisessä.  Merenkulun työterveyshuollon erityispiirteet tuntevalle Maresanille Kupittaalle avautuva toimijoiden yhteinen toimipiste tarjoaa merkittävän mahdollisuuden lisäpalveluiden tuottamisessa.

Maresanin selkeänä tavoitteena on lisätä työterveyshuollon vaikuttavuutta uusimpia toimintamalleja ja nyt julkaistua uuden tyyppistä kumppanuusajattelua hyödyntäen toteaa toimitusjohtaja Jarmo Iisakka.

Pikkujätti lasten ja nuorten lääkäriasemissa asiakaskokemus on ollut toiminnan keskiössä heti sen perustamisesta lähtien ja samaan tapaan asiakaslähtöistä palvelukokemusta tullaan rakentamaan nyt myös aikuisille hammaslääkärissä tai työterveyshuollossa asioiville asiakkaille. Terveyspoukamassa toimijoiden yhteistyö hyödyttää eniten asiakasta.

Suun terveyden merkitys kokonaisterveydelle on noussut julkiseen keskusteluun vasta viime aikoina. Tällä yhteistyöllä voimme tarjota asiakkaille kokonaisvaltaiset terveydenhuollon palvelut. Haluamme, että asiakkaat voivat lähestyä hammashoidon ammattilaisia helposti ja matalalla kynnyksellä, jotta voimme yhdessä hoitaa suun ennen kuin mahdolliset ongelmat kasvavat” PlusTerveyden toimitusjohtaja Eila Annala kertoo.

”Meillä hammaslääkäriä ei enää tarvitse pelätä.”